Naar aanleiding van berichten over uitbuiting van werknemers in de toeristische sector benadrukt de werkgeversorganisatie voor de schoonmaak- en glazenwassersbranche OSB dat haar lidbedrijven staan voor goed werkgeverschap.
Door o.a. scholing van werknemers, OSB-trainingen van werkgevers en controle op naleving van de CAO worden OSB-schoonmaakbedrijven geholpen om een goede werkgever te zijn. OSB werkt hard aan de verbetering van het imago van de schoonmaakbranche. De OSB CAO-controles zijn door de leden van OSB zelf in het leven geroepen. Als er problemen zijn met het naleven van de CAO, worden lidbedrijven daarop aangesproken en vinden hercontroles plaats. Leden kunnen ook terecht bij de CAO-helpdesk voor oplossingen en advies. In het uiterste geval wordt een bedrijf geroyeerd. OSB hecht eraan dat alle schoonmaakbedrijven en in elk geval de OSB-leden zich aan deze regels houden. Sjoemelende werkgevers horen niet thuis bij OSB. Belanghebbenden kunnen bij OSB ook een klacht indienen een OSB-lid zich niet volgens de regels gedraagt. Alle leden van OSB hebben daartoe de Gedragscode van OSB onderschreven.