Klus2Fix is een nieuwe speciale dienst van Asito en komt direct voort uit de activiteiten van Asito medewerkers. Tijdens hun schoonmaakwerkzaamheden constateerden zij regelmatig dat op locaties licht onderhoud nodig was. Omdat er voor dit onderhoud specifieke technische vaardigheden vereist waren, besloot Asito hiervoor een nieuwe bedrijfsactiviteit te starten: Klus2Fix.
Sander Haas, PR & Communicatie manager van Asito vertelt: “Drie jaar geleden hebben we de markt onderzocht en naar aanleiding hiervan hebben we dit concept ingericht. De achtergrondgedachte is het verlenen van een extra service aan onze bestaande klanten. We zagen dat er vaak een drempel bij onze klanten is om voor kleine klusjes een externe partij te bellen. Wij kunnen deze kleine klusjes nu snel en tegen een gunstig tarief zelf oplossen.”
Is dit concept uniek voor de schoonmaakbranche? Haas hierover: “Er zijn meer schoonmaakbedrijven die een handyman of conciërge aanbieden, maar Asito heeft het als concept weggezet in de organisatie. Wij treden hier pro-actief op. Onze schoonmakers en objectleiders worden aangespoord om signaleringslijsten in te vullen. Hierin kunnen ze opschrijven wat er kapot is bij de klant. Potentieel gevaarlijke situaties worden op deze manier aan de klant doorgegeven. Met hierbij direct de mogelijkheid om dit snel en tegen een gunstig tarief te laten repareren. Er zijn twee pilot regio’s geweest. De reacties van onze klanten hier waren zeer positief. Dit jaar staat dan ook in het teken van een landelijke uitrol. Al onze bestaande klanten komen nu in aanraking met het Klus2Fix concept.”