• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

CEO van ECOVER schrijft boek

Nieuws Reinigingsmiddelen 1 oktober 2009

Hoe kun je als ecologische onderneming overleven in een uiterst concurrerende markt, zonder de klassieke en harde economische wetmatigheden te volgen? Wat betekent duurzaam ondernemen in de praktijk? Hoe belangrijk is ecologie voor de consument van vandaag? Michaël Bremans, CEO van Ecover en bezieler van het ecologisch ondernemerschap, beantwoordt onder meer bovenstaande vragen in zijn boek Eco Logica (Uitgeverij Lannoo). Het boek ligt vanaf morgen in de Belgische boekhandels.

 

Ecover, producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, staat bekend om haar consequent duurzaam ondernemerschap. Het wil ondernemen op een verantwoorde en ecologische manier, en trekt deze strategie al ruim een kwarteeuw door in alle facetten van het bedrijfsleven. Michaël Bremans, reeds zestien jaar CEO van Ecover, heeft jarenlange ervaring in het toepassen van de principes van duurzame ontwikkeling in businessstrategieën. In oktober vorig jaar eerde TIME-Magazine hem als ‘Hero of the Environment’, samen met 29 andere eco-pioniers die de wereld verbeteren.
 
In zijn debuut Eco Logica vertelt Michaël Bremans hoe duurzaam ondernemen haalbaar wordt en beschrijft hij op een vlotte en toegankelijke manier hoe de droom van een leefbare planeet in de realiteit kan omgezet worden. “Eco Logica is een pleidooi voor consequent ecologisch handelen. De overheid, bedrijven en organisaties, de consument: iedereen moet zijn en haar verantwoordelijkheid voor het klimaat opnemen en streven naar duurzaamheid. We moeten er alles aan doen om het milieu niet te schaden en de uitstoot van CO2 verder te beperken. In Eco Logica breng ik het verhaal van Ecover, maar ook dat van andere eco-pioniers zoals Exki, The Body Shop, People Tree en Triodos Bank. Het gaat telkens over gedrevenheid en idealen, over ecologisch ondernemen en overleven in een zeer concurrentiële omgeving. Zeer inspirerende voorbeelden voor iedereen die onze aarde een warm hart toedraagt,” aldus de auteur Bremans.
 
Eco Logica is uitgegeven door Uitgeverij Lannoo. Het boek kost 19,95 euro en is ligt vanaf morgen in de boekhandel.
 

www.ecover.com

 

Lees hier een interview met Michaël Bremans

 

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Onderzoek diversiteit
24 mrt

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling
24 mrt

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma
20 mrt

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Kärcher
19 mrt

Kärcher dik tevreden met cijfers

RVU
17 mrt

Verkennend gesprek over nieuwe RVU en uitspraak Europees Hof

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Onderzoek diversiteit

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand