Recentelijk was er een verschil van inzicht inzake ondermeer de werkdruk met betrekking tot de bungalow schoonmaak op het bungalow Esonstad te Anjum, waarvan Landal het beheer voert.
Hoewel dit verschil van inzicht met name de contractpartijen VVE Esonstad en schoonmaakbedrijf NivoNoord betreft heeft het management van Landal toch haar verantwoordelijkheid genomen door hier aan een oplossing te werken. De samenwerking dreigde te escaleren en de tevredenheid onder diverse schoonmaakmedewerksters liet hierdoor te wensen over. Zij riepen de ondersteuning in van CNV Vakmensen.
Op initiatief en rekening van Landal is een onafhankelijke derde partij, Facility Specialists, verzocht onderzoek te doen naar deze werkdruk en overige kwesties. Uiteindelijk bleek uit de rapportage dat niet de werkdruk aan de problematiek/ontevredenheid ten grondslag lag, maar het één en ander vooral veroorzaakt werd door gebrek aan juiste communicatie en wederzijds begrip.
Op basis hiervan zijn NivoNoord en CNV Vakmensen momenteel een stappenplan aan het opstellen om de communicatie structuur te verbeteren en de samenwerking te optimaliseren. Het onderzoek was voor het CNV aanleiding om dit initiatief binnen de commissie “Code goed opdrachtgeverschap” als voorbeeld te noemen van een opdrachtgever die zich bij de schoonmaak betrokken voelt.
Bron: redactie Clean Totaal