Om de innovatiekracht te vergroten heeft Alpheios recentelijk haar eerste Alpheios Cleaning Election Day georganiseerd, ofwel de ACE Day. Hier presenteerden verschillende A-leveranciers hun nieuwste producten aan de jury van Alpheios. Aan het eind van de dag was het Chicopee die de ACE scoorde.
Waarmee won Chicopee de ACE?
Alpheios en Chicopee gaan een co-creatie aan in de ontwikkeling van innovatieve disposable nonwovens. De jarenlange ervaring van Chicopee in disposables en Alpheios in de zorgmarkt zal hiervoor gebruikt worden. Klanten zullen actief betrokken worden bij de ontwikkeling en de uitrol van producten. Testen in de praktijk staat hierbij centraal. ‘Het is de bedoeling dat het resultaat het beste antwoord gaat zijn op de vraag in de markt’, aldus Birgitte Engelen, productspecialist Alpheios.
De samenwerking verzilveren
De toekomstige samenwerking tussen Chicopee en Alpheios werd op vrijdag 15 juli verzilverd. Symbool voor deze eerst geslagene ACE en voor het begin van een succesvolle samenwerking staat het tennisracket dat werd overhandigd aan Wyteke Heiligers, Business Development Manger Chicopee.
Terugblik ACE Day
De juryleden blikken terug op een geslaagde eerste editie. Een van hen deelt zijn bevindingen: ‘Producten ontwikkelen die zo nauw mogelijk aansluiten bij de klantvraag is voor mij het belangrijkst. Meer en meer zien we een verschuiving naar disposables. Deze dragen bij aan een betere hygiëne en meer efficiency. Ik denk dat wij in Chicopee een sterke partner hebben gevonden waarmee wij samen zorgen voor een betere performance.’ Aldus Nick van Gils, Accountmanager Alpheios Belgium.
Gezien het succes van de eerste editie zal volgend jaar een volgende ACE Day georganiseerd worden. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen of volgend jaar deelnemen? Ga dan naar www.alpheios.nl of www.alpheios.be en meld u aan voor de nieuwsbrief.