• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

“Investeren in middelen en materiaal levert winst op"

Artikelen Crohill 28 februari 2018

Pim Hilgerdenaar van Crohill zijn visie op schoonmaak

Hoe je het ook went of keert, schoonmaak blijft mensenwerk en de schoonmaakbranche blijft een mensenbranche. Niet vreemd dus dat schoonmaakgroothandel Crohill ergonomie en aandacht voor de schoonmaker hoog in het vaandel heeft staan. Volgens directeur Pim Hilgerdenaar wordt de betere schoonmaakprofessional schaars, “dus die moeten we zo lang mogelijk gezond houden. Dat kan met Smart Cleaning.”
Hilgerdenaar zoekt al jaren naar manieren om de kwaliteit van schoonmaken te verbeteren op een dusdanige manier dat de mensen die het moeten uitvoeren minder belast worden: “Ongeveer vijf jaar geleden zijn we begonnen met Smart Cleaning. Een unieke combinatie van middelen, materialen en methoden maakt de schoonmaak lichter voor medewerkers en goed voor het milieu en de portemonnee.”
Smart Cleaning: Lichter, sneller en schoner
Hilgerdenaar vervolgt: “Met Smart Cleaning maken we schoonmaak makkelijker en zorgen we voor een beter resultaat. De schoonmaker hoeft met minder producten te werken waardoor het werk simpeler wordt. We schrappen overbodige stappen uit het schoonmaakproces door te innoveren met middelen en materialen (2 in 1 methodes red.). Dit levert een werkdrukdrukverlichting op van 20%, maar gaat niet ten koste van het resultaat.”

“De betere schoonmaakprofessional wordt schaars, dus die moeten we zo lang mogelijk gezond houden”

De producten zijn minder belastend voor de gebruiker door (kleine) slimmigheden die Crohill heeft ontwikkeld. “Ergonomie en werkplezier zijn de belangrijkste uitgangspunten. Hiermee zorgen we ervoor dat de schoonmaker zijn taak voor een langere tijd zonder fysieke problemen kan blijven uitvoeren. Schoonmaak blijft – in ieder geval voorlopig – mensenwerk.”
Steentje bijdragen
Crohill Pim Hilgerdenaar Smart Cleaning
“Het is aan werkgevers om zich als een goede werkgever te gedragen en ervoor te zorgen dat de medewerkers zonder fysieke problemen de pensioenleeftijd halen. Uiteindelijk zijn de rayonmanager en de schoonmaker de belangrijkste mensen in de schoonmaak. Zij moeten tenslotte waar maken wat er beloofd is. Met Smart Cleaning denk ik dat wij daar een steentje aan bij dragen. Ons motto is: ‘wat vuil is wordt schoon, wat schoon is blijft schoon’.”
Beter schoonmaken
Crohill ontwikkelt schoonmaakmethodieken op basis van een aantal factoren die volgens het bedrijf bijdragen aan een betere schoonmaakkwaliteit. Volgens Hilgerdenaar zijn de belangrijkste factoren; absorptie, (schoonmaak)middelen, wasproces en vakmanschap. “Mocht één van de factoren achterblijven dan gaat dat ten koste van de schoonmaakkwaliteit. Het is onze taak om de beste materialen te leveren en ons vakmanschap in te zetten om voor de klant de beste oplossing te kiezen. De schoonmaakproblematiek in een kinderdagverblijf is ten slotte anders dan die in een zorginstelling.”
Duurzaam schoonmaken
“In ons assortiment hebben we verschillende duurzame producten opgenomen zoals onze chemielijn met Ecolabel en onze cradle to cradle afvalzakken. De Smart moppen en –doeken gaan drie keer zo lang mee en absorberen twee tot vijf keer meer dan die van de concurrent. Bovendien verbruiken de Smart methodes minder water.”

“De Smart moppen en doeken gaan drie keer zo lang mee”

Volgens Hilgerdenaar is de grootste winst op het gebied van duurzaamheid te behalen op logistiek gebied en het verminderen van plastic afval. “Zo transporteren wij onze producten alleen maar ‘lean and green’ en rijden de vrachtwagens nooit leeg. Onze klanten werken zo mee aan 20% minder CO2 uitstoot. Medio 2018 komen we op de markt met een concept voor de dagelijkse schoonmaak die de hoeveelheid plastic afval en waterverbruik enorm reduceert.”
Het gaat het Lelystadse bedrijf voor de wind. De laatste jaren groeit de groothandel met dubbele cijfers. De markt raakt volgens de Crohill-directeur overtuigd van de voordelen van Smart Cleaning. Pim Hilgerdenaar is trots op het resultaat en neemt geen blad voor de mond: “Schoonmaak moet weer een inhoudelijk vak worden, ten slotte is een schoon pand nog altijd het belangrijkste, niets anders. Het is zaak om mensen en kwaliteit te behouden. Met onze Smart methode kan je dat bereiken, dat is inmiddels bewezen in de praktijk. Eerst zien dan geloven?  Dat kunnen we ons voorstellen. Nodig ons maar uit, we gaan graag met iedereen de wedstrijd aan.”

Meer weten over Crohill en Smart Cleaning? Check dan snel de vakpartnerpagina via onderstaande button!
Crohill smart cleaning clean totaal vakpartner

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Onderzoek diversiteit
24 mrt

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling
24 mrt

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma
20 mrt

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Kärcher
19 mrt

Kärcher dik tevreden met cijfers

RVU
17 mrt

Verkennend gesprek over nieuwe RVU en uitspraak Europees Hof

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Onderzoek diversiteit

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand