Begin juli start brancheorganisatie OSB haar eerder aangekondigde arbeidsmarktcampagne. Met de campagne ‘Je komt er in de schoonmaak’ wordt een positief en eerlijk beeld geschetst over het werken in de schoonmaak- en glazenwassersbranche.
De campagne is gericht op jongeren en ondersteunt ondernemers in de branche in hun activiteiten om de vele openstaande vacatures te vervullen. OSB laat weten dat de campagne moet leiden tot een beter begrip over de mogelijkheden die de branche biedt en verbetering van de waardering van het werk. “Binnen de schoonmaak kunnen mensen zich ontplooien en verbreden tot echte vakmensen die breed inzetbaar zijn”, stelt Manager PR en Communicatie bij OSB Melanie Klerx.
Boegbeelden en leden-toolkit
In de campagne staat een aantal jonge enthousiaste schoonmakers en glazenwassers van OSB-leden centraal. Met persoonlijke portretten en video’s vormen zij de boegbeelden voor de hele branche. Om te zorgen dat zoveel mogelijk leden kunnen ‘meeliften’ met de campagne komen er verschillende tools beschikbaar voor eigen werving.
Klerx besluit: “Samen met haar leden ziet OSB het als haar taak om mensen te stimuleren om voor een (loop)baan in de schoonmaak te kiezen. Daarnaast willen we de vele positieve kanten van een loopbaan in het schoonmaakvak (poort tot de arbeidsmarkt, goede arbeidsvoorwaarden, ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden, werken in deeltijd, relatieve vrijheid) voor het voetlicht brengen.”
Meer informatie volgt binnenkort.
Lees ook: Schoonmakers vinden: zoeken naar een speld in een hooiberg