• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Vebego wil sterkere merken en gaat bedrijven samenvoegen

Nieuws 22 april 2021

Vebego maakte op 21 april 2021 de plannen bekend om haar organisatie en daarmee haar marktpositie te versterken. Het voornemen is om in 2023 elf grote bedrijven te vormen in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland, die toonaangevend zijn in schoonmaak, facilitair management, groenvoorziening, personeelsdiensten en zorg.

Vebego wil groeiambitie verwezenlijken

Vebego wil met het voornemen meer mensen betekenisvol werk bieden en nog meer waarde toevoegen aan de maatschappij. Al zal dit op de korte termijn betekenen dat er arbeidsplaatsen verloren kunnen gaan. Op de langere termijn wordt uitgegaan van een groei van het aantal arbeidsplaatsen. Vebego woordvoerder Martijn Donders: “We doen dit vanuit een groeiambitie die we de komende jaren willen verwezenlijken. Daarbij willen we zoveel mogelijk betekenisvolle banen bieden in de samenleving.”

Toekomstbestendig Vebego

De afgelopen maanden onderzocht het familiebedrijf de basis voor een toekomstbestendig Vebego. Het resultaat is een organisatiemodel, waarin de bedrijven een duidelijk mandaat krijgen voor ondernemerschap, met veel vrijheid binnen kaders. Ton Goedmakers, CEO: “We zijn al 78 jaar succesvol, voornamelijk door onze sterke ondernemersgeest. Met het beoogde plan stimuleren we het ondernemerschap van onze bedrijven, richten we onze organisatie slimmer en uniformer in zodat we meer tijd over houden voor onze klanten en medewerkers.”    

Aanpassingen in Nederland   

Het plan beoogt om in Nederland in drie jaar tijd vijf grote bedrijven te vormen in de segmenten Schoonmaak, Groen, Zorg, Facility Management en een bedrijf dat expertise en producten levert. Tevens breidt het bestaande service en expertisecentrum uit met enkele nieuwe functies om alle Vebego-bedrijven in Nederland professionele ondersteuning te bieden.

Donders: “Deze voorgenomen besluiten brengen wijzigingen met zich mee, waar we de ondernemingsraden over om advies zullen vragen. Medewerkers die door het samenvoegen van bedrijven te maken krijgen met een verandering van werk zullen zorgvuldig begeleid worden. Op langere termijn zal door de verwachte groei het aantal arbeidsplaatsen toenemen. ”

Einde merknamen?

Donders verklaart tegenover Clean Totaal dat het uitgangspunt is dat alle bedrijven per facilitaire discipline onder één merknaam gaan opereren. “Al is dat nog niet volledig zeker. We willen toe naar minder maar sterkere merken. Deze merken hebben allemaal de kracht en de uitstraling van een toonaangevend bedrijf in hun markt. Hoe dat precies vormgegeven wordt, dat zoeken we de komende maanden uit.” Het is daarbij niet ondenkbaar dat gevestigde namen als Stoffels Bleijenberg zullen verdwijnen. “Dat zou inderdaad best kunnen, maar zoals gezegd; dat gaan we goed onderzoeken. In die periode gaan we ook goed kijken hoe we alle systemen aan de achterkant kunnen stroomlijnen zodat alle organisaties gebruik maken van dezelfde backbone.”

België, Duitsland en Zwitserland   

Ook in België en in Duitsland streeft Vebego naar het op termijn samenvoegen en verder versterken van de activiteiten in facilitaire dienstverlening, zorg en personeelsdiensten. Al in 2018 is in Zwitserland begonnen met de transformatie van de huidige facilitaire dienstverlener Vebego AG, met als doel om in 2023 een toonaangevende serviceorganisatie op het gebied van schoonmaak en facilitaire dienstverlening te zijn.  

Ambitie om impact te hebben   

Het toekomstbestendig maken van Vebego is een belangrijke stap voor het familiebedrijf, dat inmiddels bestaat uit ruim 34.000 medewerkers in vier landen. Ton Goedmakers: “We leggen hiermee de basis voor verdere groei en nog meer betekenisvolle banen. Als organisatie waar iedere medewerker een kans krijgt, maken wij de meeste maatschappelijke impact. Daar is voor nodig dat wij een gezonde en professionele organisatie zijn. Nu en in de toekomst.”   

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Onderzoek diversiteit
24 mrt

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling
24 mrt

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma
20 mrt

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Kärcher
19 mrt

Kärcher dik tevreden met cijfers

RVU
17 mrt

Verkennend gesprek over nieuwe RVU en uitspraak Europees Hof

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer nieuws

Onderzoek diversiteit

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand