• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Tork: “Wij doen er alles aan om aan de nieuwe hygiënenorm te voldoen”

Artikelen 4 november 2020

De nieuwe hygiënenorm, dat is waar het bij Tork tegenwoordig allemaal om draait. Dat gaat niet alleen om het leveren van de producten, maar juist om alles daaromheen. “Wij zien onszelf als partner voor opdrachtgevers en schoonmaakbedrijven en helpen bij het beantwoorden van de vraag: wat betekent het nieuwe normaal voor ons allemaal en hoe gaan we daarmee om?”

Tork deelt haar expertise met schoonmaak en facility management

Marketing Manager Commercial Hazel Wenzel steekt van wal: “Het is een feit dat hygiëne en reiniging nog nooit zo belangrijk zijn geweest. Dat heeft geleid tot nieuwe standaarden in een wereld die snel veranderd. Voor organisaties is het de vraag hoe zij hun faciliteiten kunnen aanpassen naar deze situatie. Denk aan social distancing, een aangepast schoonmaakprogramma en voldoende voorzieningen. Eigenlijk alles wat benodigd is om open te zijn en de werkzaamheden voort te kunnen zetten, zonder in te boeten op beleving van de gebouwgebruiker.”

Inzicht door data

Het gaat Tork om het vasthouden van de nieuwe hygiënenorm. Dat klinkt logisch, maar is lastiger dan het in eerste instantie lijkt. “Dat komt door de economische situatie”, vervolgt Wenzel. “Veel bedrijven hebben financieel te leiden gehad onder de coronacrisis en daardoor staan de prijzen onder druk.” En dat is waar Tork haar rol ziet. “We moeten slimmer kijken naar de schoonmaak en efficiënter werken. Daarnaast moeten we de social distancing zien te handhaven. Maar hoe doe je dat? Dat begint bij inzicht. Die verkrijgen we door data.”

EasyCube

De Marketing Manager doelt op Tork EasyCube®. Door middel van sensoren en ingevoerde gegevens wordt inzicht verkregen in het vulniveau van dispensers, de bezetting van het object en de schoonmaak met als doel efficiënter werken. Volgens data van Tork EasyCube® resulteert implementatie in tijdsbesparing, (24 procent) minder schoonmaakrondes, besparing op schoonmaakuren tot wel 20 procent, alsmede een hogere klanttevredenheid van 30 procent omdat door de tijdbesparing medewerkers elders kunnen worden ingezet. “En 99 procent van de tijd gevulde dispensers. Een absolute noodzaak als je bezoekers en gebouwgebruikers een veilige omgeving wilt bieden”, vult Wenzel aan.

Lees verder onder afbeelding.

Tork Marketing Manager Commercial Hazel Wenzel: “Voor organisaties is het de raag hoe zij hun nieuwe faciliteiten kunnen aanpassen naar de nieuwe situatie”

Meer dan winst in efficiëntie

EasyCube geeft overzichtelijk weer waar de bezettingsgraad het hoogste is, welke toiletgroepen het vaakst gebruikt worden en wat de stand is van de dispensers. Met die informatie kun je een efficiëntieslag slaan. Medewerkers hoeven niet meer alle dispensers handmatig te controleren en worden op basis van de realtime gegevens aangestuurd. “En zo wordt écht schoongemaakt waar het nodig is”, aldus Wenzel. “Bovendien kan het ook enorme kosten schelen. Zo lagen er in Zweden bij het grootste sportcomplex van Noord-Europa plannen voor een fikse verbouwing waarin uitbreiding van het aantal sanitairruimten was opgenomen. Uit de verzamelde data bleek juist dat er geen tekort aan sanitair was, maar dat de dienstverlening niet efficiënt was ingericht. Inmiddels heeft de verbouwing plaatsgevonden. Er is geen extra sanitair geplaatst, maar er staat een heuse klimmuur waar commercieel geld mee te verdienen is.” Kortgezegd levert Tork EasyCube meer op dan alleen een slag in efficiëntie. Daarbij dient vermeld te worden dat er tevens geen klachten meer zijn over het sanitair.

Verwachtingen overtreffen

Volgens Wenzel is het belangrijk dat bezoekers en gebouwgebruikers kunnen vertrouwen op een veilige omgeving. Wenzel: “Bezoekers verwachten een bepaalde standaard aan hygiëne en reinheid. Dat is niets anders dan voorheen, alleen ligt de standaard nu een stuk hoger. Het is zaak om minimaal aan die standaard te voldoen en die het liefst te overtreffen. Daarin is de rol van de schoonmaakmedewerker nog belangrijker geworden. Niet alleen op uitvoerend vlak, maar ook als gastheer of gastvrouw om te wijzen op de geldende maatregelen.”

Handhygiëne goed uitgevoerd

Tork heeft een zeer uitgebreid assortiment op het gebied van handhygiëne. Maar men weet als geen ander dat goede producten moeten worden aangevuld met goed beleid. Dus daarvoor is promotiemateriaal ontwikkeld. “Denk aan stickers voor vloeren, ramen en spiegels. Die wijzen op de regels omtrent social distancing maar geven ook uitleg over de juiste methode voor het handen wassen”, aldus Wenzel. En daar is goed over nagedacht. Het lezen van de raamsticker duurt minimaal twintig seconden. Dus doen gebruikers dit tijdens het handenwassen, dan voldoen zij in ieder geval aan deze minimale tijd.

Via haar website biedt de producent aanvullende informatie. Wenzel: “Met Tork CleanCare zijn tips, tricks en aanvullende informatie te downloaden om de handen goed en zorgvuldig te wassen en om de kwaliteit te waarborgen. Per segment [industrie, kantoren, leisure, horeca red.] wordt informatie geboden voor zowel facility management, schoonmaak als gebruikers en bezoekers.”

Duurzaamheid voorop

Ook al blijkt uit verschillend marktonderzoek dat duurzaamheid niet meer de belangrijkste factor is bij aanschaf door professionals binnen de zakelijke dienstverlening, dat is geen reden voor Tork om daarop in te boeten. “Voor ons is duurzaamheid een zeer belangrijk item. Het is niet voor niets dat wij de eerste waren met een recyclingservice voor papieren handdoeken. Met Tork PaperCircle weten wij de circulaire cirkel op lokale schaal te sluiten.” Dat past volledig bij de visie, vertelt Wenzel. “Schoonmaak en handhygiëne zijn nooit eerder zó belangrijk geweest. De nieuwe kaart die wij spelen is: efficiënte operatie in combinatie met een verbeterde kwaliteit van de beleving, zonder in te boeten op duurzaamheid. Dit is echter al langer onze toekomstvisie. Maar deze is door de tijd waarin we nu leven, actueler dan ooit.”

Innovaties op Interclean

Tijdens Interclean Online helpt Tork bedrijven met het waarborgen van de nieuwe hygiënenorm. Een noodzakelijk onderdeel voor bedrijven om hun klanten een veilige omgeving te bieden. Neem een kijkje op de bedrijfspagina via onderstaande button.

BEZOEK TORK OP INTERCLEAN ONLINE

Of bezoek de website.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Onderzoek diversiteit
24 mrt

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling
24 mrt

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma
20 mrt

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Kärcher
19 mrt

Kärcher dik tevreden met cijfers

RVU
17 mrt

Verkennend gesprek over nieuwe RVU en uitspraak Europees Hof

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer artikelen

Schoonmaakbedrijven en verplichte duurzaamheidsrapportages (ESG en CSRD): Wat zijn mijn juridische verplichtingen?

Van onze partner The Legal Company

Wat zijn mijn juridische verplichtingen bij duurzaamheidsrapportages (ESG en CSRD)?

Ziekteverzuim in de schoonmaak: hoe doorbreek je de vicieuze cirkel?

Ziekteverzuim in de schoonmaak: hoe doorbreek je de vicieuze cirkel?

Verplichte aanwezigheidsregistratie in België

Verplichte aanwezigheidsregistratie in België

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand