• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Belevingskwaliteit centraal in nieuw contract Amstelring en CSU

Nieuws 21 november 2017

Zorgorganisatie Amstelring besteedt de schoonmaak in 21 locaties uit aan CSU. Deels gaat het om huizen die CSU al schoonmaakt, deels om nieuwe locaties. Recent tekenden beide partijen de overeenkomst voor de komende drie jaar.
‘Belevingskwaliteit’ neemt een belangrijke plaats in de nieuwe overeenkomst in. Amstelring stelt als voorwaarde dat klanten de kwaliteit minimaal met het rapportcijfer 7 waarderen. De wens van Amstelring om de ervaren kwaliteit centraal te stellen heeft alles te maken met de veranderde cliëntpopulatie.
Welzijnsgevoel
“De huidige cliënt en diens familie is mondig en gaat ervan uit dat de basis gewoon op orde is, zoals goede zorg en aardige medewerkers. Andere variabelen, zoals een schoon en fris ruikend huis, bepalen mede de sfeer en het welzijnsgevoel. Daar kan Amstelring zich in onderscheiden, en dat willen wij ook”, zegt Mireille Offenberg, manager Ondersteuning Amstelring.
Manager commerciële zaken Nicole Bos van CSU voegt toe: “Amstelring kiest duidelijk voor een belevingsgerichte en cliëntgerichte aanpak. Vandaar de vraag aan CSU om te sturen op een belevingskwaliteit van minimaal het rapportcijfer 7.” Nieuwe, dichte werkwagens en representatieve kleding op alle locaties zouden moeten bijdragen aan meer uitstraling van schoonmakers.
Locaties Amstelring bepalen zelf variabelen van de schoonmaak
Amstelring gaat werken met zelfsturende teams: zorgmedewerkers die integraal voor een groep cliënten zorgt. Verantwoordelijkheden liggen zo laag mogelijk in de organisatie en zo dicht mogelijk bij de cliënt. Locaties zijn budgetverantwoordelijk, ook voor de schoonmaaktaken. Bos: “Bijzonder is dat locaties zelf bepalen of ruimtes vaker of minder vaak worden schoongemaakt. En of er meer ingezet moet worden op individuele schoonmaakvragen van cliënten. Er is meer aandacht voor de couleur locale, wat de beleving absoluut ten goede komt.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Onderzoek diversiteit
24 mrt

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling
24 mrt

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma
20 mrt

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Kärcher
19 mrt

Kärcher dik tevreden met cijfers

RVU
17 mrt

Verkennend gesprek over nieuwe RVU en uitspraak Europees Hof

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Onderzoek diversiteit

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand