• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Brede groep ondertekent Code

Nieuws 11 oktober 2011

De eerste regionale “ondertekeninigsbijeenkomst” van de Code Commissie op 6 oktober jl. mag met recht een succes genoemd worden getuige het aantal ondertekenaars! De Code werd ondertekend door: Provinciehuis Noord-Brabant, Cleance Facility Services, Aalbers Schoonmaakdiensten, Aristo Accommodaties, Vidomax Diensten BV, Facilities First en Clean Totaal. In de nabije toekomst zullen meer van dit soort bijeenkomsten door de Commissie worden georganiseerd.

 

Tijdens de bijeenkomst, die onder leiding stond van voorzitter Kees Blokland, gingen de kersverse ondertekenaars met elkaar in gesprek over het hoe en waarom van de code en hoe je deze simpelweg in de praktijk brengt. Jan Kampherbeek (RAS-bestuurslid en commissielid Code Verantwoordelijk Marktgedrag) gaf aan dat de commissie middels de Code een norm heeft gesteld wat normaal is en waar ze naar toe wil. Of men nu de code ondertekent of niet: dit is de norm! De ondertekenaars gaven voorbeelden uit de praktijk waar het fout loopt, hoe men economisch meest voordeling inschrijving (emvi) ziet en waar de focus zou moeten liggen bij het opstellen van een bestek en aanbesteding. Kortom, waarom de code zo belangrijk is en hoe deze simpelweg in praktijk kan worden gebracht.

 

De kersverse ondertekenaars zien de code als vanzelfsprekend, als een begin om een einde te maken aan de negatieve prijsspiraal. Dit is onder meer mogelijk door de code zo breed mogelijk te presenteren, door niet meer in aantallen te denken maar de norm te volgen, en door er voor te zorgen dat het korte termijn denken wordt vervangen door een lange termijn visie. Bovendien weet het management regelmatig niet wat zich op de vloer afspeelt. Daarom is het belangrijk om juist hen kennis te laten nemen van het probleem, om het bestaan van de code onder de aandacht te brengen en om de samenwerking tussen opdrachtgever, opdrachtnemer en intermediair te verbeteren.
Om dit te realiseren zal de commissie Verantwoordelijk Marktgedrag vrijblijvend advies blijven geven en nog deze maand hulpmiddelen ter beschikking stellen op de vernieuwde website, die binnenkort wordt gelanceerd.
 
De Code maakt het mogelijk om met elkaar het gesprek aan te gaan, om langere contracttijden en betere begeleiding hoger op de agenda te zetten. Bovendien heeft de Code een bredere uitstraling dan de eigen sector, bijvoorbeeld in de catering en beveiliging.
 
www.codeverantwoordelijkmarktgedrag.nl
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Onderzoek diversiteit
24 mrt

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling
24 mrt

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma
20 mrt

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Kärcher
19 mrt

Kärcher dik tevreden met cijfers

RVU
17 mrt

Verkennend gesprek over nieuwe RVU en uitspraak Europees Hof

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Onderzoek diversiteit

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand