CleanVision en CleanJack koppelen hun schoonmaaksoftware aan elkaar. Volgens CleanJack directeur Niels van den Berg is het resultaat een nog niet gekende combinatie van digitale administratie en digitale urenregistratie.
Met de backoffice-software van CleanVision en de tijd- en aanwezigheidsregistratie van CleanJack ontstaat een systeem waarmee schoonmaakcontracten dagelijks tot op de werkvloer zijn geborgd.
Gebruikers die kiezen voor de samengestelde dienstverlening van CleanVision en CleanJack zijn in één keer klaar. Zij zijn voorzien van een administratiesysteem op de achtergrond, en urenregistratie en communicatie met de schoonmaker op de werkvloer. Taco Vledder, salesmanager bij CleanVision: “Het idee is dat klanten zich echt alleen nog met hun kerntaak hoeven bezig te houden: uitblinken in schoonmaken en de klant ontzorgen.”
CleanVision: administratiesoftware voor schoonmaakbedrijven
CleanVision is administratiesoftware speciaal voor schoonmaakbedrijven. Na jarenlang marktleider te zijn in de groenvoorziening (GroenVision), ontstond vraag vanuit de schoonmaakmarkt. Daar speelt het bedrijf sinds 5 jaar op in. Vledder: “We begonnen bij SW-bedrijven maar steeds meer reguliere schoonmaakbedrijven vinden ons. Wij bieden bedrijfsbrede administratiesoftware die schoonmaakbedrijven ontzorgt. De software bestaat uit onder andere: voorcalculatie, planning, financiële administratie, facturering, nacalculatie, crm/relatiebeheer, hrm en is modulair op te bouwen.”
Maak in de Exclusieve Showcase n.a.v. Interclean Amsterdam 2018 kennis met CleanVision.
CleanVision en CleanJack volledig complementair
Niels van den Berg, directeur CleanJack: “CleanJack richt zich op tijd- en aanwezigheidsregistratie en communicatie met de schoonmaker op de werkvloer. Als je dit combineert met het pakket van CleanVision, waarin de contractafspraken en de administratieve verwerking zijn belegd, dan staan geplande uren en gewerkte uren naast elkaar. Beter inzicht in je processen kun je niet krijgen.”
Vledder vult aan: “Het gecombineerde systeem toont schoonmaakmedewerkers hun taken vanuit de planning van CleanVision. Dit gebeurt via de klokterminals van CleanJack. De gewerkte uren worden netjes geregistreerd door CleanJack en automatisch teruggekoppeld naar de urenregistratie in CleanVision. Dit levert een enorme tijdwinst op. De urenadministratie wordt zo 100 procent transparant en is altijd actueel.”
Communicatie met schoonmakers
De extra communicatiemogelijkheden komen hier nog bij. De opdrachtgever, het schoonmaakbedrijf en de schoonmaker kunnen via het systeem meldingen doen. Vledder vindt de betere relatie die schoonmaakbedrijven hierdoor met opdrachtgevers krijgen minstens zo belangrijk: “De opdrachtgever en het schoonmaakbedrijf krijgen veel kortere lijnen. Opmerkingen van opdrachtgevers komen snel terecht bij de schoonmaakmedewerker. Vragen en opmerkingen worden meteen opgelost en de klanttevredenheid stijgt.”
Schoonmaakbedrijven kunnen zich onderscheiden
Van den Berg besluit: “CleanJack kan via webservices eenvoudig aan andere systemen worden gekoppeld. We werken eraan om dit soort samenwerkingen verder uit te breiden.” In Engeland biedt CleanJack samen met Templa CMS een vergelijkbare constructie aan. En in Zuid-Afrika heeft het systeem koppelingen op payrollsystemen.