De Kroon facilitaire diensten is partner geworden van Crohill schoner schoon. Daarmee schaart het bedrijf zich achter de missie van Crohill om de hele schoonmaakbranche duurzamer te maken. Door met Crohill schoner schoon te werken, besparen ze ten opzichte van traditionele schoonmaak 83,0% plastic. Tot nu toe heeft het bedrijf al 124 plastic flessen bespaard en dragen ze actief bij aan de ambitieuze doelstelling van Crohill om eind dit jaar 100.000 minder flessen in het milieu te brengen.
Fijne samenwerking tussen De Kroon en Crohill
De samenwerking komt niet uit de lucht vallen, de twee bedrijven kennen elkaar al langer. Gülay Yildiz, Manager Ruimte en Inkoop bij De Kroon Facilitaire Diensten, vertelt: “We werken al jaren met Crohill slimmer schoon. En dat bevalt heel goed. Iedereen in onze organisatie is er zeer tevreden over. En dan spelen niet alleen de financiële aspecten een rol, maar ook andere factoren zoals kwaliteit, service en communicatie.”
Duurzaam hoort bij deze tijd
De Kroon vindt het belangrijk om met de tijd mee te gaan. Gülay Yildiz herkent die mentaliteit bij Crohill. “Veel bedrijven houden vast aan hun oude producten zonder veranderingen aan te brengen, maar bij Crohill blijven ze vooruitdenken en ontwikkelen. Dat vinden wij ook belangrijk.”
De Kroon zocht naar een manier om hun eigen ecologische voetafdruk te verkleinen. Tegelijkertijd wilden ze opdrachtgevers ook helpen om hun duurzame doelstellingen te realiseren. “Als facilitair bedrijf wil je vandaag de dag ook een duurzame oplossing aan je opdrachtgevers aanbieden, dat verwachten ze ook van je.” Bij die zoektocht kwam het bedrijf al snel bij Crohill schoner schoon uit. De keuze voelt voor Gülay Yildiz dan ook heel logisch. “Met deze methode verminderen we het gebruik van plastic aanzienlijk en gooien we niet onnodig flessen reinigingsmiddel weg, omdat we nu tabletten gebruiken. De dosering is veel eenvoudiger en de kans op overdosering is minimaal.”
Tevreden opdrachtgevers en werknemers
Gülay Yildiz benadrukt dat De Kroon bij de keuze niet over een nacht ijs is gegaan. Er ging een proefperiode aan vooraf. “Na die proefperiode bleken onze medewerkers en opdrachtgevers echter tevreden te zijn, dus waarom zouden we het dan niet aanbieden?”
Het bedrijf is niet van plan om de duurzame methode er bij opdrachtgevers en medewerkers door te duwen. “We willen niemand iets opleggen, maar we benadrukken wel dat we een duurzame aanpak nastreven en dat we ze graag willen meenemen.” Gülay Yildiz gelooft dat zodra de voordelen zichtbaar wordeniedereen vanzelf omgaat. “En dat gebeurt gauw genoeg.” Veel opdrachtgevers van de Kroon facilitaire diensten zijn al heel ver op het gebied van duurzaamheid. “We willen onze services zoveel mogelijk laten aansluiten bij hun ESG-doelstellingen.”
Bijdrage aan het werkplezier
Uiteindelijk is Gülay Yildiz ervan overtuigd dat Crohill schoner schoon ook bijdraagt aan het werkplezier. En dat vindt De Kroon belangrijk. “De methodes van Crohill zijn gebruiksvriendelijk. Met deze stap blijven we investeren in ontwikkeling van kennis en vaardigheden. Bovendien investeren we in een schonere wereld! Daar zijn wij, maar ook onze medewerkers, trots op. En dat komt allemaal het werkplezier ten goede.”
Meer informatie over Crohill schoner schoon
Wil je meer weten over Crohill schoner schoon en wat het voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op met Crohill via e-mail op info@crohill.nl of telefonisch op 0320 281 231. Je kunt ook onze duurzaamheidsmeter invullen op: www.crohill.nl/duurzaamheidsmeter of onderstaand formulier invullen.
Voor vragen aan de Kroon facilitaire diensten kun je mailen naar servicedesk@dekroon.com.