Een frisse geur is heel belangrijk bij de beleving van schoon. Dat bleek uit onderzoek van CSU onder honderden bezoekers van Vakbeurs Facilitair. 90% van de ondervraagden vindt geur heel belangrijk bij schoonbeleving. De ondervraagden vonden citroengeur het schoonst ruiken.
Erwin Vos, Manager Marketing en Communicatie bij CSU: ”We maken bij de meeste schoonmaakwerkzaamheden gebruik van de microvezelmethode. Hiermee beperken we de inzet van water en chemie. Het is milieuvriendelijker en arbo-technisch verantwoord, maar er wordt geen geur bij gebruikt. Een frisse geur is nog geen garantie voor een schone omgeving, en in een schone omgeving hoeft het niet altijd schoon te ruiken. Om tegemoet te komen aan klantenwensen, werken we samen met SmartNose, expert op het gebied van geurbeleving. Met geurzuilen, geurstrips of geurgranulaat voor de stofzuiger, wordt een frisse geur op de locaties verspreid. Zo is een locatie niet alleen schoon, maar wordt het ook zo beleefd!”