• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Gom presenteert zich als nieuw met campagne 'Ongewoon schoon'

Nieuws 17 september 2018

De snel veranderende eisen van opdrachtgevers zijn voor schoonmaakbedrijf Gom reden voor een radicale koerswijziging. Achter de schermen heeft de facilitaire dienstverlener de organisatie ingedeeld in sectoren, zoals Onderwijs, Offices, Zorg, Hospitality, Food (Kleentec) en Specialistische Reiniging. Deze week lanceert Gom de bijbehorende nieuwe campagne: Ongewoon schoon. Niet alleen om de koerswijziging ook landelijk tussen de oren te krijgen, maar ook om de waarde van schoonmaak inzichtelijk te maken.
“Als schoonmaakbedrijf ben je tegenwoordig meer en meer onderdeel van de business van opdrachtgevers”, constateert algemeen directeur Albert van der Meulen van Gom. “Dat betekent ook dat je kennis moet hebben van die business. Als generalist weet je overal maar een beetje van. Terwijl klanten juist om een specialist vragen. Naast de vragen en eisen van klanten willen we ook actiever nieuwe oplossingen aandragen.”
Sectorspecialisatie
De keuze voor sectorspecialisatie bracht een rigoureuze organisatorische koerswijziging met zich mee. Zo ontstonden er zes businessunits, met per businessunit een eigen team, eigen aansturing en eigen uitvoerende medewerkers. De zelfstandige businessunits moeten het specialisme van het schoonmaakbedrijf verder verdiepen en verbreden.
Nieuwe campagne
Gom zegt met die stap afstand te nemen van ‘gewone’ schoonmaak. In de nieuwe campagne, getiteld ‘Ongewoon schoon’ zet de schoonmaakleverancier die one-size-fits-all-propositie ook figuurlijk bij het grofvuil.
De waarde van schoonmaak
Albert van der Meulen: “Dat thema is niet alleen maar een verwijzing naar onze sectorgeoriënteerde aanpak. We willen ook met onze opdrachtgevers in gesprek over een andere insteek van de schoonmaak. Niet langer meer uitsluitend als kostenpost, maar iets wat waarde oplevert in het primaire proces van die opdrachtgever. Want op het moment dat je daadwerkelijk onderdeel bent van de business van een klant, ben je ook in staat om iets toe te voegen.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Onderzoek diversiteit
24 mrt

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling
24 mrt

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma
20 mrt

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Kärcher
19 mrt

Kärcher dik tevreden met cijfers

RVU
17 mrt

Verkennend gesprek over nieuwe RVU en uitspraak Europees Hof

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Onderzoek diversiteit

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand