Vandaag start schoonmaakbedrijf Hago bij de Persgroep Nederland. Hago verzorgt de schoonmaak en glasbewassing op alle vestigingen van de uitgeverij, waaronder het hoofdkantoor in Amsterdam en de drukkerijen. De Persgroep stapt over van handelingsgerichte naar resultaatgerichte dagschoonmaak met aandacht voor belevingskwaliteit. Het contract is afgesloten voor drie jaar met één optiejaar.
Resultaatgerichte schoonmaak
In haar aanbieding zette Hago hoog in op de toegevoegde waarde die zij ziet in resultaatgerichte dagschoonmaak. Een meerwaarde die ook De Persgroep erkent. Daarom wordt nu op de grotere kantoren van de Persgroep de zogeheten menukaart ingevoerd. Hierop kunnen de gebruikers van de panden zelf hun prioriteiten aangeven, die vervolgens voor Hago als leidraad voor het indelen van het werk gelden. Mogelijk wordt op termijn gestart met een pilot met datagestuurde schoonmaak. Het plaatsen van sensoren op verschillende plekken, zoals bijvoorbeeld de toiletten, levert data op die trends in vervuiling zichtbaar maken. Deze informatie gebruikt Hago vervolgens om de schoonmaak nog verder aan te scherpen en daarmee de kwaliteit continu te verbeteren.
Verdieping en verder kijken
Voor de Persgroep waren vooral de mate waarin Hago zich verdiepte in haar (latente) behoeften om een goede aanbieding te kunnen doen doorslaggevend. Ook de expertise en het verder kijken dan de uitvraag waren van grote meerwaarde voor de uitgeverij. “Hago heeft buiten onze inspanningsgerichte aanvraag om, goed gekeken wat er speelt in de markt, welke technische innovaties voor ons relevant zijn en wat wij eigenlijk echt nodig hebben om de schoonmaak naar een hoger plan te tillen”, stelt het inkoopteam van de Persgroep. Rob Janse, salesmanager bij Hago, vult aan: “Dat de Persgroep kritisch naar haar eigen aanvraag heeft durven kijken op basis van onze aanbieding, was voor ons een startsein voor een hechte samenwerking. Het laat nu al zien dat we een open en eerlijke relatie kunnen gaan opbouwen. De ervaring leert dat dergelijke samenwerkingen de beste resultaten opleveren. Daarom kijken we vol vertrouwen en met plezier naar de toekomstige drie jaar.”
Over Hago
Hago groeide in 70 jaar uit van een klein, Limburgs familiebedrijf tot één van de grootste landelijke schoonmaakbedrijven in Nederland. Met bijna 12.000 medewerkers en ruime ervaring in schoonmaakdienstverlening en specialistische schoonmaak, realiseert Hago een omzet van 350 miljoen euro. We maken onder meer schoon in kantoren, zorgorganisaties, onderwijs, grote publieke ruimten, transport en industrie. ’s Ochtends, ’s avonds en steeds vaker overdag. Hago maakt onderdeel uit van Vebego, dat in vier landen actief is op het gebied van schoonmaak, facilitaire dienstverlening en zorg-ondersteunende diensten.
Bron: Hago