Tien medewerkers van ISS met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn in het bijzijn van algemeen directeur van ISS Kees Stroomer beëdigd. Na de beëdiging zijn ze officieel ambtenaar.
De tien medewerkers zijn in dienst van het ministerie, maar worden begeleid en opgeleid door ISS.
De tien medewerkers zitten in het zogenaamde doelgroepregister en vallen onder de Participatiewet. Het ministerie wil een bijdrage leveren door medewerkers met een arbeidsbeperking een baan aan te bieden. ISS biedt hierbij ondersteuning door de opleiding en begeleiding uit handen te nemen.
Aanvulling op werkzaamheden
De beëdiging van de medewerkers is het gevolg van een langlopende samenwerkingsovereenkomst tussen het ministerie en ISS. “In 2008 is de overeenkomst gesloten. Het werk wat de tien nieuwe medewerkers doen, vormt een aanvulling op de huidige werkzaamheden. Ze zetten als het waren de puntjes op de i”, vertelt accountmanager van ISS Simone Pronk.
Voor ieder een passende functie
Een aantal van de nieuwe medewerkers werkt als etageassistent, waarbij ze ervoor zorgen dat de verdiepingen netjes blijven. Ze ruimen rondzwervend serviesgoed op, zetten tafels en stoelen recht en maken vergaderruimtes weer netjes voor de volgende groep. Pronk: “Vergaderingen zijn vaak strak gepland, waardoor er weinig tijd is om op te ruimen. Met de inzet van een etageassistent kunnen we net een stapje extra doen.” Voor iedere kandidaat is gezocht naar een passende functie: “We hebben bijvoorbeeld een medewerker die heel handig is met computers. Hij ondersteunt nu de handyman en doet allerlei technische klusjes.”
De tien medewerkers gaan tot december 2017 aan de slag op het ministerie. “De samenwerking verloopt tot nu toe zeer succesvol. We hopen en verwachten dit project volgend jaar te continueren”, aldus ISS middels een bericht op haar website.