Met ingang van 1 mei gaan Piecom en CleanDeal samenwerken in de Nederlandse markt. De belangrijkste redenen voor de samenwerking zijn synergievoordelen. Volgens het persbericht versterken beide ondernemingen elkaar op veel vlakken.
“Wij zagen bij onze online klanten al langer de behoefte om naast alle online “hulplijnen” ook geholpen te worden door een ervaren adviseur ter plekke. Via Piecom hebben we in Nederland die ervaren partner met schoonmaakadviseurs gevonden” aldus Leen Camerlynck, e-commerce manager van CleanDeal.
“En dat kwam goed uit”, zo vult directeur van Piecom Frank Laurentius aan, “want omgekeerd zochten wij naar een partner die ons bedrijf een boost kon geven in de online schoonmaakwereld, met een “state of the art” logistiek- en fulfillmentsysteem; en dat is CleanDeal.”
Volgens Camerlynck kennen beide bedrijven een gezonde groeiambitie en bundelen ze de krachten om hun klanten nu en in de toekomst nog beter te kunnen bedienen. De komende periode gaan beide bedrijven gezamenlijk aan de slag om de synergievoordelen van de samenwerking optimaal te benutten.
Eerste stappen
De distributie van Piecom zal vanaf 29 mei plaatsvinden vanuit het distributiecentrum van CleanDeal. Piecom klanten gaan hierdoor merken dat leveringen vlotter worden verwerkt. De voordelen van een online bedrijf komen daar naar verwachting al vanaf begin 2018 bij.
De huidige klanten van CleanDeal gaan volgens Camerlynck snel de voordelen van de samenwerking merken. “Het assortiment wordt verbreed en binnen afzienbare termijn kunnen zij gebruikmaken van de ervaren adviseurs van Piecom. Beide bedrijven blijven actief onder hun eigen naam en klanten blijven op de vertrouwde plek terecht kunnen voor het bekende assortiment.”