‘Na het plassen handen wassen’ is een slogan die ons allemaal bekend voor komt. Voeg daar vanaf nu maar aan toe ‘en je mening geven over je toiletbezoek’. Middels een tablet aan de muur en het aanklikken van de juiste smiley kun je aangeven in welke mate je tevreden bent over de reinheid van het toilet welke je net bezocht hebt. Ben je tevreden dan druk je op de blije smiley, ben je minder tevreden dan klik je op de boze smiley. Vragen om de mening van gebruikers in een modern jasje, anytime, anyplace.
Corio, belegger in retailvastgoed, en Asito, Schoonmaakbedrijf, zijn in hun partnership altijd op zoek naar verbetering van de (schoonmaak) beleving van het winkelend publiek in de winkelcentra van Corio. Samen met Hello TV is er software ontwikkeld die de beleving in de winkelcentra van Corio meet. Modern style. De samenwerking heeft inmiddels geleid tot de eerste feel good tablets waarop bezoekers van toiletten in winkelcentrum City Plaza digitaal kunnen aangeven hoe tevreden men is over de toiletten. Zijn de toiletten schoon, ziet alles er netjes en verzorgt uit en zijn er voldoende sanitaire artikelen aanwezig zijn vragen die beantwoord kunnen worden. Toiletbezoekers krijgen direct na hun opgave te zien welk percentage tevreden of minder tevreden is over de toiletten.
Alle resultaten worden ook via een wifi verbinding naar de zogenaamde cloud verzonden. De beheerder kan vervolgens, via een dashboard, deze resultaten centraal uitlezen.
Eric Rieter, Facility Management Coördinator Corio: ‘Corio vind de service aan de bezoekers van haar winkelcentra erg belangrijk. Middels deze tablets willen we graag (direct) van onze bezoekers horen of ze tevreden zijn. Op deze manier weten we wat er speelt en kunnen we hier direct op in spelen. Het ophangen van de tablets in de toiletten van City Plaza is een pilot die we momenteel uitvoeren en inmiddels al erg succesvol is. Reeds xx bezoekers hebben hun mening gegeven via de tablets. Na deze testperiode verwachten we snel op meerdere locaties en ook meerdere ruimtes de tablets in gebruik te nemen.’
Harry Brouwer, National Accountmanager Asito: ‘Veel van onze klanten zijn op zoek naar manieren om de schoonmaakbeleving te vergroten. De tablet levert daar een uitstekende bijdrage aan. De slogan van Corio is niet voor niets ‘Favourite Meeting Places’. De visie van Asito, dat een ieder recht heeft op een schone en veilige werk- en leefomgeving, sluit hier naadloos op aan.’
Corio is een van de grootste beursgenoteerde beleggers in retailvastgoed in Europa. De belangrijkste winkelcentra die Corio in Nederland in haar bezit heeft zijn Hoog Catharijne te Utrecht, Alexandrium te Rotterdam, Villa Arena te Amsterdam en City Plaza te Nieuwegein. Door heel Europa heeft Corio 1,4 miljoen m2 winkels en kantoren in bezit.
HELLO tv biedt opdrachtgevers de mogelijkheid middels digitale schermen marketinguitingen instore over te brengen aan klanten. Klanten kunnen met content benaderd worden via digitale media zoals lcd-schermen, tablets en smartphones. Op deze wijze wordt zeer eenvoudig en gericht de juiste content getoond op de verschillende beschikbare digitale media . De digitale signage kan centraal vanuit één webbased software systeem beheert worden.