Al enkele jaren bieden The Golden Service Awards een gewaardeerd podium aan toppers in de schoonmaak en aan opmerkelijk prestaties in de sector. Na een jaar pas op de plaats zijn de activiteiten van The Golden Service Awards voor 2015 opgestart. Afgelopen jaar is de aanpak onder de loep genomen. Uitkomst hiervan is dat de organisatie en opzet wordt gereorganiseerd.
Zo worden alle elementen van The Golden Service Awards voor de Benelux verzelfstandigd en ondergebracht in een onafhankelijke stichting. De naamgeving en doelstellingen blijven hetzelfde: een bijdrage leveren aan de kwaliteit en trots binnen de schoonmaaksector. Daarnaast is een wezenlijke factor het extern bevorderen van een gewaardeerde uitstraling van het schoonmaakvak.
Centraal in het programma blijft de jaarlijkse verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar (m/v), zowel in Nederland als België. Daarnaast worden circa 3 Awards toegekend in andere categorieën, waarbij dan met name teams of actuele onderwerpen centraal staan. Denk hierbij aan duurzaamheid, innovatief werken, slimme oplossingen of technieken en zeer bijzondere projecten. Ook kan de focus worden gericht op een sector, bijvoorbeeld onderwijs, gezondheidszorg of onderwerpen als infectiepreventie. Naast de uitreiking van de bekroningen wil de organisatie gedurende meerdere momenten in het jaar activiteiten opzetten die de doelstellingen ondersteunen.
Gezien het branchebrede belang geldt voor aansluiting van sponsoren geen enkele exclusiviteit. Sponsoring en ondersteuning van The Golden Service Awards staat vrij voor alle bedrijven en organisaties die de opzet en bedoeling voor de schoonmaaksector willen onderschrijven. Hiermee kan direct de netwerkfunctie beter en breder worden ingevuld. Bij werving en deelname worden met name de kleinere schoonmaakbedrijven opgeroepen en gemotiveerd om aan de competitie deel te nemen.
The Golden Service Awards, een initiatief van Kimberly-Clark Professional, zijn voor het eerst uitgereikt in Engeland in 1991. Nederland en België kennen de Awards sinds 2002. De initiatiefnemer blijft als Gold sponsor betrokken. Bedoeling is dat de eerstvolgende awards medio 2015 worden uitgereikt. Dit najaar wordt nader bekendgemaakt hoe de competitie inhoudelijk wordt opgezet.
Voor meer informatie: info@goldenserviceawards.nl
Op de foto:
Winnaars 2013: Anja Beunk (50 jaar) uit Almelo, werkzaam bij Hago Nederland, gekozen tot Schoonmaakster van het Jaar 2013 in Nederland en Salar Osman Abdullah (32 jaar) van ISS, de nieuwe titelhouder in België.