• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Vendor Moments: 'uniek belevingsconcept voor het toilet'

Nieuws 21 maart 2018

Op International Day of Happiness, een UN initiatief, introduceert Vendor een nieuw belevingsconcept voor het toilet: Vendor Moments, great ideas for small places. Een nieuwe, verfrissende kijk op de meest onderschatte ruimte in een gebouw: het toilet.
Met toevoeging van de juiste mix aan beeld, geluid, kleur, geur en interactiviteit wordt de primaire functie van het toilet verruimd. Volgens Vendor draagt dit bij aan het creëren van een happy moment bij de toiletbezoeker.
Een positieve stemming
Sabine Thuysbaert, CEO Vendor over Vendor Moments: “In een tijd van steeds verdergaande digitalisering, zie je dat mensen bewust of onbewust op zoek zijn naar prikkelingen van één of meerdere zintuigen. Denk bijvoorbeeld aan het bekende effect van de ‘appeltaart in de oven’ bij de verkoop van een huis. Niets nieuws onder de zon. Totdat het toilet wordt ingezet om, met de juiste elementen, een sfeer op te roepen die de bezoeker in een positieve stemming brengt.”
Een volgende stap in beleving
Het wordt steeds belangrijker om klanten, medewerkers, gasten of patiënten op andere manieren te bereiken en hen nog beter te bedienen. Organisaties moeten een antwoord bieden op de toenemende vraag aan hospitality, employer branding en beleving. Vanuit de overtuiging dat een positieve beleving op het toilet net dat verschil kan maken, ontwikkelde Vendor het Moments concept.
“Dat creëert voor de toiletbezoeker met bijvoorbeeld kleurrijke visuals, (online) geursystemen, bijpassende dispensers en aangepaste verlichting en muziek een moment van rust, afleiding, energie, verbazing of verrassing. Het resultaat: lichamelijk en mentaal comfort voor de bezoeker én een moment om je als organisatie te onderscheiden, bijvoorbeeld door de medewerkerstevredenheid te verhogen”, aldus de producent.
Interactie op alle niveaus
Uit onderzoek blijkt dat het loont om meerdere zintuigen tegelijkertijd te prikkelen. Zo is 40% vooral visueel ingesteld, maar zal 20% eerder geprikkeld worden vanuit een auditieve stimulatie. Daarnaast bestaan er verschillen tussen mannen en vrouwen. Vendor Moments speelt hierop in met een modulaire opzet aan mogelijkheden die daarmee rekening houdt.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Onderzoek diversiteit
24 mrt

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling
24 mrt

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma
20 mrt

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Kärcher
19 mrt

Kärcher dik tevreden met cijfers

RVU
17 mrt

Verkennend gesprek over nieuwe RVU en uitspraak Europees Hof

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Onderzoek diversiteit

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand