Schoonmaakbedrijf Vlietstra heeft voor Carling Opleidingen gekozen voor het verzorgen van de Basisopleiding Schoonmaak voor al haar personeel. Carling Opleidingen onderscheidde zich in de selectieprocedure op prijs, flexibiliteit, professionaliteit en persoonlijke aandacht.
Het in Noord Nederland met ruim 600 medewerkers opererende Vlietstra heeft zowel bij SVS als bij Carling Opleidingen een zorgvuldige afweging gemaakt op basis van kosten, flexibiliteit en werkwijze. Alvorens een definitieve keuze te maken heeft Carling een pilot gedraaid van 3 groepen waarbij alle cursisten zijn geslaagd.
“Carling is weliswaar een commerciële organisatie maar werkt met kleine groepen waardoor onze medewerkers veel persoonlijke aandacht krijgen” stelt Griet Eisma, Manager P&O. “Daarnaast nemen ze ons heel veel administratief werk uit handen. Het werkgeversdeel van de website van Carling werkt perfect voor ons. Als er ontwikkelingen zijn krijgen we een melding en kunnen we gaan kijken wanneer het ons schikt. We worden zo goed op de hoogte gehouden van de voortgang. We voeren de namen van de cursisten in en betalen de facturen en de rest doet Carling. Een verademing voor onze afdeling!”
Schoonmaakbedrijf Vlietstra hecht groot belang aan opleiden van personeel. Niet alleen vanwege de verplichting vanuit de CAO, maar ook vanwege het positieve effect dat opleiden heeft op de medewerkers. Eisma: “Voor sommigen is dit het eerste diploma dat zij halen, en na het behalen van het diploma Basisopleiding Schoonmaak stralen ze! We binden onze mensen zo en laten hen weten dat we ze belangrijk vinden. Tevens gaan ze er een betere kwaliteit door leveren en doen we zo actief aan ziekteverzuimpreventie”
Marco Spoor, Manager Marketing & Sales van Carling Opleidingen: “Opleiden is meer dan alleen de noodzakelijke stof overbrengen benodigd om het examen succesvol af te leggen. Wij leggen de focus op de praktijk, zowel in efficiency als ergonomie zodat de cursist en de opdrachtgever optimaal kunnen presteren. Betrokkenheid, veel persoonlijke aandacht voor de cursist en service voor onze opdrachtgevers. Het blijft heel mooi om persoonlijke emails te krijgen van cursisten die geslaagd zijn en die ons bedanken voor de opleiding en de gezellige dagen. Een stukje waardering doet voor ons ook veel naast de zakelijke doelen!”
Op de foto: Vlietstra’s Manager P&O Griet Eisma (l) en Marco Spoor, Marketing & Sales directeur Carling Opleidingen.