De volledige facilitaire dienstverlening op ruim 35 kantoor- en projectlocaties van BAM in Nederland is toegewezen aan Yask. De facilitair dienstverlener is door BAM Concernhuisvesting voor minimaal drie jaar, met twee optiejaren, verantwoordelijk voor o.a. catering, schoonmaak en beveiliging.
Op de foto: Directeur BAM Concernhuisvesting Nils Bonder en algemeen directeur van Yask Pepijn Reijnders bij de contractondertekening.
Dankzij de gunning wordt Yask verantwoordelijk voor het operationeel en tactisch facilitair management op een groot aantal concernhuisvestinglocaties en projectlocaties van BAM in Nederland. Om de facilitaire diensten succesvol te leveren wordt nauw samengewerkt met ketenpartners Vermaat voor catering, Hago voor schoonmaak, G4S voor beveiliging en Rentokil voor ongediertebestrijding.
“Yask heeft knowhow om FM naar hoger niveau te tillen”
Directeur bij BAM Concernhuisvesting Nils Bonder vertelt over de keuze voor Yask: “BAM Concernhuisvesting is in ontwikkeling naar een regieorganisatie. We willen het facility management naar een hoger niveau tillen en zo het welzijn van medewerkers verbeteren. Tegelijkertijd willen we kostenefficiënter werken en meer uniformiteit en flexibiliteit in onze dienstverlening tot stand te brengen. In Yask hebben we een partij gevonden die hiervoor de knowhow heeft.”
Doel: hogere kwaliteitsbeleving
Directeur Klant & Ontwikkeling bij Yask Maarten Verwer gaat in op de doelstellingen bij BAM: “We zijn verheugd om BAM als klant te verwelkomen en bij te dragen aan de professionalisering van de facilitaire dienstverlening. Dit doen we door het inbrengen van onze kennis en expertise op operationeel, tactisch en strategisch vlak. Zo hanteren we een nieuw aansturingsmodel, optimaliseren we de rapportagemethoden en gaan we voor een intensievere samenwerking op de werkvloer. Ons doel is om een hogere kwaliteitsbeleving van de eindgebruiker te creëren en kijken ernaar uit om hier samen met BAM en onze ketenpartners invulling aan te geven.”