• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Alpheios schoonmaakonderzoek 2012

Nieuws 11 november 2011

Facilitair managers en hoofden huishouding verwachten dat in 2012 de lat voor hun schoonmaakorganisatie opnieuw hoger komt te liggen. In een door Alpheios gehouden onderzoek, waaraan 142 organisaties deelnamen, gaven zij in meerderheid aan te verwachten dat in 2012 de druk op de kosten en m2 -prestatie verder toeneemt, zonder dat daar extra investeringen of mensen tegenover staan.

 

“Wij richten ons al jaren op performanceverbetering van schoonmaakorganisaties”, aldus Roger van Wersch, algemeen directeur Alpheios International, “we zien hierin de problematiek bevestigd waarover we dagelijks met onze klanten in gesprek zijn”.

 
Ondanks de werkdruk, die nu al als hoog wordt ervaren, zijn deze eindverantwoordelijken zeer te spreken over de inzet van hun schoonmakers. 56% van de ondervraagden geeft hun schoonmaakorganisatie een 8 of hoger voor ‘inzet’ in het afgelopen jaar. De spagaat die ontstaat door kosten- en prestatiedruk wordt zichtbaar bij de vraag naar de geleverde kwaliteit: 20% geeft een 6 of lager voor technische kwaliteit van schoonmaken. Gevraagd naar belevingskwaliteit is men nog kritischer: 24% geeft hiervoor een 6 of lager over afgelopen jaar. De redenen waarom organisaties hoog of laag scoorden zijn inzichtelijk via www.alpheios.nl.
 
In 2012 verwacht bijna 60% van de ondervraagden een hogere technische of belevingskwaliteit te moeten leveren met haar organisatie, terwijl maar 10% van de ondervraagden aangeeft zeker te weten volgend jaar te gaan investeren in nieuwe middelen, en maar 5% zeker weet te gaan investeren in extra mensen. Opvallend is dat 59% waarschijnlijk of zeker verwacht dat schoonmaaktaken in haar organisatie in toenemende mate met andere neventaken gecombineerd moeten gaan worden.
 
Het onderzoek is door Alpheios gehouden onder 543 eindverantwoordelijken voor schoonmaakorganisaties in Nederland. 142 organisaties namen deel. Het gaat hierbij om deelnemers met een eigen dienst eventueel in combinatie met een schoonmaakbedrijf. Respondenten komen uit alle sectoren: met name zorg, overheid, retail en kantoren. Alle onderzoeksresultaten zijn inzichtelijk via www.alpheios.nl.
 
Voor meer informatie: Andrea Deckers, Marketing- en Communicatiespecialist, tel. 045 – 5738888 of www.alpheios.nl
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Onderzoek diversiteit
24 mrt

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling
24 mrt

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma
20 mrt

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Kärcher
19 mrt

Kärcher dik tevreden met cijfers

RVU
17 mrt

Verkennend gesprek over nieuwe RVU en uitspraak Europees Hof

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Onderzoek diversiteit

Onderzoek naar diversiteit in sector van start

Compensatieregeling

Afschaffen compensatieregeling kost schoonmaakbranche jaarlijks ruim 11 miljoen

Eva Sack-Fopma

Eva Sack-Fopma benoemd tot HR directeur EW

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand