Ruim 200 deelnemers mocht EW Facility Services verwelkomen bij haar event The Power of Hospitality, dat op 14 februari plaatsvond bij Hilton Amsterdam Airport Schiphol. Voor de derde keer bood de facilitair dienstverlener haar opdrachtgevers en relaties een inspirerende middag met in de hoofdrol de kracht van hospitality.
EW Facility Services presenteerde een programma met drie sprekers uit verschillende werkvelden. Zij hadden daarbij één gemene deler: de kracht ligt bij het team. Wanneer medewerkers hospitality dragen en inzetten, maak je het verschil.
Belang van menselijke inbreng blijft
Key-note speaker Steven van Belleghem wist met zijn visie en voorbeelden te inspireren. Artifical intelligence is volgens Steven de toekomst, maar het belang van de menselijke inbreng blijft en wordt zelfs groter. “De toenemende automatisering zorgt er namelijk voor dat menselijk contact schaars wordt. En wat schaars is, stijgt in waarde.”, aldus Van Belleghem. “Het verschil tussen mensen en computers is dat mensen ervoor kunnen kiezen om het script niet te volgen.”
General Manager Hilton Amsterdam Airport Schiphol Jolijn Zeeuwen, nam de bezoekers mee in de wereld van Hilton. Via een bottom up aanpak en optimale empowerment van medewerkers, creëert Hilton draagvlak en betrokkenheid wat leidt tot efficiëntere processen en enthousiaste medewerkers die de gastbeleving positief beïnvloeden.
Jan Willem Nugteren deelde zijn ervaringen met hospitality in de zorg. Hij stond aan de wieg van de cultuuromslag van Bernhoven en de bekroning van dit ziekenhuis tot meest gastvrije ziekenhuis van Nederland. De vertaling van de visie van het ziekenhuis naar een concreet gastvrijheidsdoel, is volgens Nugteren essentieel voor het succesvol implementeren van hospitality in elke omgeving. “Bepalende elementen uit de aanpak van Bernhoven zijn universele succesfactoren voor hospitality. Een gezamenlijk doel, gastvrijheid lostrekken van het facilitaire bedrijf en inbedden in de gehele organisatie en het benoemen én faciliteren van ambassadeurs leiden tot een betere gastbeleving.”